سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 10 خرداد 1402 در ساعت 51 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که می دانید اتاق خواب یکی از بخش های مهم در منزل مسکونی است؛ زیراکه محل استراحت و آرامش اعضای خانواده می باشد. در طراحی بر اساس فنگ شویی ثروت در اتاق خواب نیز، نباید این آرامش دچار خدشه شود؛ اما چگونه طراحی این فضا می تواند روی رفاه و ثروت ما تاثیرگذار باشد؟ در فنگ شویی دکوراسیون داخلی با رفع انباشتگی، طراحی و استفاده از عناصر و نمادها می توان جریان انرژی مورد نظر را در فضا به گردش درآورد. این روش که چینیان باستان از آن استفاده می کردند، اکنون در بسیاری از دانشکده های معماری تدریس می شود! درواقع با فنگشویی اتاق خواب علاوه بر زیباتر کردن محیط، شرایط را برای گردش انرژی هایی مانند سلامتی و ثروت نیز فراهم خواهیم کرد.

فنگشویی اتاق خواب جذب ثروت

 

نورپردازی اتاق خواب، رنگ های به کار رفته در این فضا، عناصر تزیینی مانند قاب عکس، جهت قرارگیری تخت خواب، جنس عناصر و ... همگی می توانند در فنگشویی فضای خواب نقش تعیین کننده ای ایفا کنند. همانطور که ذکر شد این فضا نباید با استفاده از عناصر مختلف، از فرد آرامش را سلب کند. به همین دلیل در طراحی آن باید نسبت به سایر بخش ها دقت بیشتری شود.

فنگ شویی اتاق خواب بر طبق عدد کوا یا کوا نامبر نیز می تواند متفاوت باشد. بر اساس این عدد هر فرد دارای عنصر خاصی است و در نتیجه باید کل چیدمان و طراحی بر اساس عنصر ذکر شده صورت بگیرد. بهتر است در طراحی اتاق خواب مستر، بر طبق کوا نامبر بانوی منزل طراحی صورت بگیرد. در ادامه با فنگ شویی ثروت در اتاق خواب بیشتر آشنا خواهیم شد.  

اصول فنگ شویی ثروت در اتاق خواب کدامند؟

فنگشویی ثروت در فضاهای مختلف یک منزل مسکونی به شیوه متفاوتی انجام خواهد شد. در نتیجه اصول فنگ شویی ثروت در اتاق خواب نیز با دیگر بخش ها تا حدودی متفاوت است. ممکن است برخی از موارد مانند رفع انباشتگی در تمامی فضاها کاربرد داشته باشد. در ادامه به این اصول فنگ شویی خواهیم پرداخت:

1-      نورپردازی اتاق خواب در فنگ شویی

همانطور که ذکر شد اتاق خواب محل استراحت اعضای خانه و کسب آرامش است. به همین دلیل باید نورپردازی آن نیز متناسب با نوع کاربری آن صورت بگیرد. در این فضا لزومی ندارد که از نور قوی استفاده شود. درواقع بهره مندی از یک نور طبیعی متعادل در روز کافی است. در شب نیز نیازی به استفاده از لامپ های قوی یا قرمز رنگ نیست! نورپردازی این فضا باید تسکین دهند باشند. به همین دلیل توصیه می شود که از نور لایت آباژور در این فضا استفاده شود.

2-     رنگ اتاق خواب در فنگشویی ثروت

رنگ عناصر و فضاها در فنگ شویی اهمیت بسیار زیادی دارد. به منظور اجرای فنگ شویی ثروت در اتاق خواب نیز باید به رنگ آمیزی این فضا بسیار دقت شود. می توانید از رنگ های شاد و سرزنده برای رو تختی استفاده کنید. رنگ های شادی آور پیشنهادی برای این فضا شامل صورتی، بنفش خیلی روشن و ... هستند. رنگ کوسن های روی تخت خواب نباید به هیچ عنوان قرمز، نارنجی و ارغوانی تیره باشد.

فنگشویی جذب ثروت دراتاق خواب

 

3-     عناصر تزیینی در فنگشویی اتاق خواب

برخی از افراد از هر نوع عنصر تزیینی برای طراحی فضای خواب استفاده می کنند. اما برخی از عناصر تزیینی برای این بخش مجاز نیستند. به عنوان مثال نباید از گل خشک یا حیوان تاکسی درمی شده برای تزیین دیوارهای اتاق خواب استفاده شود. این کار می تواند تاثیر منفی روی افراد استفاده کننده از این فضا داشته باشد. در صورت استفاده از تابلو دیواری، تصاویر و عکس ها نباید دارای موضوعات ترسناک یا ناامیدکننده باشند. به عنوان مثال نباید از تصویر درخت سوخته، خشک شده، رودخانه خشک شده و بی آب یا حیواناتی که در حال حمل بار هستند در این فضا استفاده کرد.

در فضای روبری تخت می توانید از تابلو طبیعت استفاده کنید که دارای منظره های شاداب و سبز است. رنگ سبز نمادی از امید و آرامش می باشد و در صورتی که در هنگام بیداری از خواب این تصویر مشاهده شود، در طول روز تاثیر مثبتی رو ذهن و روان فرد خواهد داشت.

یکی از المان هایی که در این بخش کاربرد دارد، کتابخانه است. زیرا بسیاری از افراد از اتاق خواب به عنوان اتاق مطالعه نیز استفاده می کنند. پیشنهاد می شود که کتابخانه در بالای تخت جانمایی نشود. در صورت نصب در بالای تخت حتما باید درب داشته باشد. در غیر این صورت انرژی ناشی از مطالب، ناشر، نویسنده و ... در کیفیت خواب تاثیر گذار خواهند بود. در نتیجه زمینه برای جذب ثروت و رفاه از طریق فنگشویی فراهم نخواهدشد.

شما عزیزان می توانید برای فنگشویی اتاق خواب خود از تابلو فنگشویی و سایر لوازم فنگشویی که دارای نمادهای فنگشویی به منظور جذب ثروت و فراوانی  هستند استفاده نمایید . 

 

4-     جانمایی تخت در فنگ شویی اتاق خواب

بهتر است بخش بالای تخت خواب در سمت غرب قرار بگیرد و پاها در سمت شرق باشند. روی تخت خواب بهتر است از کوسن با رنگ عنصر مربوط به آن جهت استفاده شود. توصیه می شود که از تخت تاجدار استفاده نشود و در صورت استفاده تاج به سمت دیوار باشد. بهترین جهت برای خوابیدن روی تخت، سمت جنوب غربی (قبله) است. بهتر است از تخت از جنس چوب باشد و از تخت فلزی استفاده نشود. تخت های دارای پرده نیز برای این فضا توصیه نمی شوند.

بهترین جهت تخت خواب برای زوجین قسمت جنوب غربی که بخش مربوط به عشق و روابط عاطفی است، می باشد. برای انتخاب جهت تخت خواب برای فرزندان باید بر اساس عنصر وجودی او، این جانمایی انجام شود. در اتاق خواب باید نقطه جنوب غربی تقویت شود. همانطور که ذکر شد چیدمان کلی اتاق خواب زوجین بهتر است بر اساس عدد کوای بانوی منزل انجام شود.

توصیه می شود که پاها در جلوی درب ورودی نباشد تا انرژی منفی از این طریق به محیط وارد نشود. در دکوراسیون داخلی نیز تا حد زیادی به نکاتی که در فنگشویی رعایت می شود، اشاره شده است. اما شاید بتوان گفت که در فنگشویی، توضیحات دقیق تری در این خصوص ذکر شده است. به طور کلی باید به این نکته توجه کنیم که هر کدام از قوانین و نکاتی که در این فن باستانی مطرح می شوند در جهت دریافت انرژی مثبت هستند. این انرژی می تواند تاثیر مثبتی روی جذب ثروت داشته باشد. در این صورت توجه به نکات ذکر شده می تواند تاثیر زیادی در جذب ثروت از طریق اتاق خواب داشته باشد.

فنگشویی اتاق خواب

 

5-     رفع انباشتگی فنگ شویی ثروت در اتاق خواب

موضوع رفع انباشتگی در فنگشویی مربوط به تمامی بخش های منزل مسکونی است. در نتیجه اتاق خواب نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید از این نظر بررسی شود. در این راستا توصیه می شود که فضای زیر تخت همواره خالی باشد. در واقع این بخش نباید تبدیل به یک انباری شود! بسیاری از افراد از این بخش برای قرار دادن وسایل غیر ضروری استفاده می کنند. در نتیجه این موضوع می تواند روی خواب فرد تاثیر منفی بگذارد. روتختی و کوسن ها همواره باید به صورت مرتب و منظم چیده شوند تا انرژی فنگ شویی ثروت در اتاق خواب به جریان درآید.

به طور کلی رفع انباشتگی، جلوگیری از شلوغی و بی نظمی و مرتب کردن عناصر موجود در این فضا می تواند تاثیر زیادی در فنگشویی ثروت داشته باشد. شاید بتوان گفت حتی اگر تمامی مراحل را به درستی انجام دهید، در صورت عدم رفع انباشتگی ممکن است انرژی منفی در فضا به گردش درآید. در نتیجه توصیه می شود که این مرحله را مانند سایر مراحل فنگشویی ثروت به صورت دقیق و اصولی اجرا کنید.

اگر می خواهید در مورد فنگشویی ثروت در آشپزخانه و فنگشویی ثروت در محیط کار و مغازه بیبشتر بدانید به مقالات مربوطه مراجعه نمایید. 

منبع 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()