سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 1 مهر 1400 در ساعت 50 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آشنایی با انواع تابلو دیواری و ویژگی آنها

شاید بارها به این موضوع فکر کرده اید که چگونه میتوانید دکوراسیون خانه یا محل کار خود را زیباتر کنید . از دیرباز تا کنون تابلو ها نقش مهم و اساسی در زیبایی دکوراسیون منازل و ایجاد حس آرامش و نشاط در خانواده های ایرانی داشته اند به گونه ای که امروزه نصب تابلو دیواری چنان فراگیر شده که به جزء جدایی ناپذیری در خانه ها بدل شده است. تابلو ها در انواع و دسته بندی های مختلفی چاپ میشوند که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند و با انتخاب درست هر یک از آن ها میتوان فضای خانه را متحول کرد.ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع تابلو دیواری آشنا کنیم تا بتوانید متناسب با فضا و دکوراسیون منزل خود انتخاب مناسبی را داشته باشید.

تابلو دیواری گل

تابلو گل یکی از پر طرفدارترین و پر فروش ترین طرح های تابلو دیواری است که استفاده از آن در منازل و محل کار رواج بسیار پیدا کرده و در انواع و اقسام طرح ها چاپ میشود. این تابلو ها در چهار نوع تابلو گل نقاشی ، سه بعدی ، فانتزی یا گرافیکی و طبیعی دسته بندی میشوند.تابلو گل معمولا به دلیل وجود رنگهای مختلف و شاد در آن مناسب سلیقه هایی است که به طرح های شلوغ و رنگارنگ علاقه دارند .البته این تابلو ها در  طرح های ساده  هم چاپ میشوند.

 

 

تابلو گل ممکن است طرحی از یک شاخه گل یا حتی یک گلدان باشد. تابلو گل سه بعدی یکی از انواع تابلو دیواری هایی است که به صورت برجسته چاپ میشود. این برجستگی باعث میشود زیبایی تابلو دوچندان شود . تابلو گل فانتزی یا گرافیکی نیز یکی دیگر از انواع تابلو های گل است که ممکن است توسط دستگاه های دیجیتالی و کامپیوتر ها طراحی شده باشند .

 

 

تابلو دکوراتیو منظره و طبیعت

تابلو منظره و طبیعت که همیشه طرفداران خاص خود را داشته اند میتواند فضای خانه شما را تغییر چشمگیری دهد به گونه ای که میتوان گفت با نصب این تابلو دیواری ، طبیعت را به خانه خود آورده اید . این تابلو مناسب افرادی است که به مناظر طبیعی علاقه زیادی دارند ولی به علت مشغله های فراوان فرصت سفر کردن و قرار گرفتن در این محیط ها را ندارند. تابلو منظره و طبیعت در شش نوع مناظر جنگل ، دریا ، کوهستان ، صحرا ، روستا و شهری دسته بندی میشوند.

 

 

تابلو دیواری حیوانات

کسانی که به حیوانات و حیات وحش علاقه زیادی دارند ، می‌توانند برای دیزاین محل زندگی و کار خود از این تابلودیواری استفاده کنند. این تابلو ها  میتواند طرحی از حیوانات درنده مانند شیر ، ببر ، پلنگ یا طرحی از حیوانات دریایی همچون ماهی ، کوسه ، دلفین و یا پرندگان مختلف مثل طاووس ، لک لک ، طوطی و یا طرح بسیار جذابی از دویدن اسب های زیبا در دل طبیعت و عکسی از حیوانات خانگی همچون سگ و گربه باشد . نصب این تابلو دیواری ها در خانه میتواند تاثیر بسیار زیادی روی نشاط و آرامش افراد خانواده داشته باشد .

 

 

تابلو کودک

تابلو کودک همان گونه که از اسمش پیداست مناسب سن کودکان و نوجوانان است. روان شناسان بر این باورند که تصاویر و نقاشی ها در روحیه کودکان و حتی در یادگیری آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد . تابلو دیواری های کودکانه در انواع طرح های دخترانه مثل سیندرلا ، سفید برفی ، دیو و دلبر ، گیسو کمند و ...  و  همچنین طرح های جذاب پسرانه همچون شگفت انگیزان ، تن تن ، داستان اسباب بازی ها و ... چاپ میشوند. بهتر است این تابلو ها در ابعاد مناسب خریداری شوند تا بیشترین تاثیر را در فضای اتاق کودکان داشته باشند.

 

 

تابلو دیواری مدرن

یک تابلو مدرن اگر به درستی انتخاب شود میتواند به طرز شگفت انگیزی فضای خانه را زیباتر کند. انواع مختلف تابلو دیواری مدرن در دکوراسیون داخلی، امروزه کاربرد دارند. تنوع این طرح‌ها به حدی زیاد است که برای هر سلیقه و چیدمانی‌ تابلوی خاصی وجود دارد.

 

 

در هنگام خرید و نصب تابلو مدرن در منزل یا محیط کارتان باید به نکات مختلفی توجه کنید. هماهنگی رنگ و طرح یکی از مهم ترین نکات در هنگام نصب است. شما میتوانید برای خرید و نصب این تابلو ها از کارشناسان و طراحان حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن دکوراسیون منزل خود را زیباتر کنید.

تابلو خط

تابلو خط از آن دسته از تابلو دیواری های جذاب و پر مخاطب می باشد که به دلیل عجین شدن این تابلو با هنر خط و شعر های ایرانی موجب زیبا و دلنشین تر شدن این اثر هنری و فروش بالای آن شده است. تابلو خط به دو صورت خطاطی و خط نقاشی به چاپ رسیده و به بازار عرضه میشود.

 

 

در تابلو های خطی همانگونه که در بالا توضیح دادیم معمولا از اشعار یا جملات بزرگان استفاده می شود ولی در تابلو دیواری خط نقاشی در کنار عنصر خط از انواع نقاشی ها همچون صورت و چهره برای بالا بردن میزان جذابیت اثر استفاده می شود . در این تابلو ها استفاده از انواع رنگ ها برای زیبایی اثر از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

تابلو نقاشان معروف

تابلو دیواری های چاپی باعث شده اند تا علاقه مندان و دوستداران  هنر های قدیمی و نقاشی های کلاسیک از هنرمندان معروفی همچون ونگوگ ، پیکاسو ، داوینچی ، مونک و ... بتوانند یک اثر چاپ شده بسیار با کیفیت از طرح مورد نظرشان را بر روی پارچه های بوم کنواس داشته باشند به گونه ای که حس همان تابلو نقاشی را برای آنها زنده کند که به دلیل قیمت بسیار بالا نمی توانند این تابلو ها را تهیه کنند.

 

 

بدون ترید نصب یکی از آثار این نقاشان معروف  در منزل و یا محل کار حس لذت بخشی خواهد داشت و بی شک مورد توجه بسیاری از مهمانان و مراجعه کنندگان خواد بود. این تابلو دیواری ها همچنین  مناسب برای نصب در سالن های بسیار بزرگ هستند و تاثیرات خیره کننده ای را بر روی مخاطبان خاص خود میگذارند.

 

 

جمع بندی :

همانگونه که پیش تر نیز گفته شد عوامل زیادی روی دکوراسیون منزل تاثیر گزار است که یکی از مهمترین این عوامل انتخاب یک تابلو دیواری متناسب با فضای محیط است . ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع مختلف تابلو دیواری و ویژگی آنها آشنا کنیم.در مقالات بعدی به بررسی انواع دیگری از تابلو ها میپردازیم .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()