سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 9 خرداد 1402 در ساعت 1 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فنگ شویی ثروت در آشپزخانه یکی از روش‌های پرکاربرد برای جذب و به گردش درآوردن انرژی فراوانی و برکت در این فضا است. اما شاید این سوال مطرح شود که فنگشویی آشپزخانه چگونه شما را ثروتمند می کند؟ بر طبق اصول این فن باستانی هر بخش فضای داخلی دارای انرژی مختص به خود می باشد که می تواند روی سلامتی و ثروت، تاثیرگذار باشد. در فنگ شویی چینی آشپرخانه به عنوان نماد ثروت در خانه در نظر گرفته شده است و با رعایت یک سری استانداردها و قوانین می توان انرژی مورد نظر را در این فضا به گردش درآورد. به عنوان مثال نور نقش بسیار زیادی در جذب انرژی در این مکان دارد. به همین دلیل همواره باید به روشنایی این بخش اهمیت داده شود. 

از نظر دکوراسیون داخلی نیز باید آشپزخانه به صورت اصولی و استاندارد طراحی شود. در واقع در اصول کلی طراحی آشپزخانه نیز همین نکات موجود در فنگ شویی اجرا می شوند. در صورت اجرای درست استانداردها، نوع طراحی آشپزخانه می تواند تاثیر مستقیمی روی روحیات افراد ساکن در خانه داشته باشد و این موضوع می تواند تاثیرات و نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

باید به این نکته توجه شود که در واقع فنگشویی آشپزخانه، قرار دادن عناصر ضروری در جای درست خود است. همچنین در این فن باستانی عناصر غیر ضروری باید حذف شوند تا به توان به نتایج مثبت دست یافت. در حال حاضر افراد زیادی با فنگ شویی آشنا هستند و نام آن بیشتر از گذشته به گوش می خورد. در نتیجه ما در این مقاله قصد داریم که شما را با اصول و قوانین فنگ شویی ثروت در آشپزخانه آشنا کنیم. بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فنگشویی جذب ثروت آشپزخانه

 

موقعیت آشپزخانه در فنگ شویی

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش ها یک منزل مسکونی از نظر فنگشویی محسوب می شود. عناصر مهم آن شامل آب و آتش هستند که باید بر طبق این عناصر، از اصول فنگ شویی در آن استفاده شود. بهترین جهت برای جانمایی این فضا، بخش شرقی پلان و پشتی ساختمان می باشد و توصیه می شود که در بخش شمال غرب قرار داده نشود. به هیچ عنوان نباید آشپزخانه در مرکز بنا قرار بگیرد و در صورت قرارگیری باید طراحی پلان تغییر کند.

باید توجه شود که در هنگام طراحی ساختمان نباید درب ورودی مستقیما روبروی آشپزخانه باشد. به منظور تداوم جریان انرژی در این فضا توصیه می شود که درب آن بزرگ طراحی شود. درواقع همین تداوم جریان انرژی یکی از نکات مهم در فنگ شویی ثروت در آشپزخانه محسوب می شود که باید به آن توجه شود. اهمیت دادن به همین نکات و اجرای آن می تواند در جذب ثروت و فراوانی از طریق این فضا، تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

اصول فنگ شویی ثروت در آشپزخانه کدامند؟

به منظور اجرای درست فنگ شویی ثروت در آشپزخانه همانطور که ذکر شد یک سری اصول و قواعد از پیش تعیین شده وجود دارد. در صورت عمل به این اصول می توانید این بخش را به درستی فنگشویی کنید. نوع چیدمان، رنگ، نورپردازی، نحوه قرار گیری المان ها، رفع انباشتگی، اهمیت اجاق گاز و ... همگی جزو این اصول می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

 

جذب ثروت در آشپزخانه

 

1-     نورپردازی آشپزخانه در فنگشویی

بر اساس قواعد موجود در فنگشویی، نورپردازی این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. این فضا طبیعتا باید دارای روشنایی و نور کافی باشد. بدین منظور می توان از یک پنجره با ابعاد بزرگ برای نورپردازی طبیعی در این فضا استفاده کرد. برای نورپردازی در شب نیز می توان از چندین لایه روشنایی استفاده کرد. در نتیجه انرژی بیشتری در محیط آشپزخانه منتشر خواهدشد. البته باید در نظر داشته باشید لایه روشنایی با نور طبیعی بیشترین نقش را در فنگ شویی ثروت در آشپزخانه ایفا می کند. در صورتی که آشپزخانه کوچک باشد رعایت این نکات اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. از این رو توصیه می شود که نکات ذکر شده به صورت دقیق در طراحی آشپزخانه اجرا شوند. در این راستا بهتر است تهویه مناسب برای آشپزخانه نیز در نظر گرفته شود.

2-     جانمایی عناصر به منظور فنگ شویی ثروت در آشپزخانه

همانطور که می دانید در آشپزخانه یک منزل مسکونی سه عنصر اصلی شامل اجاق گاز، سینک ظرفشویی و یخچال وجود دارند. این سه عنصر باید دارای ارتباط بهینه با یکدیگر باشند. بدین منظور باید سه عنصر ذکر شد در سه راس یک مثلث جانمایی شوند. در طراحی معماری نیز بدون اشاره به فنگشویی، بر مثلث کار در آشپزخانه با ابعاد مشخص تاکید شده است. قانون مثلث در آشپزخانه می تواند در جذب انرژی های مثبت نقش بسیار زیادی ایفا کند.

مثلث طلایی به عنوان یکی از کارآمدترین ترکیب و چیدمان عناصر اصلی در آشپزخانه همواره در ساختمان هایی که به صورت اصولی طراحی شده اند، اجرا می شود. اگر این سه عنصر را به صورت نقطه در نظر بگیرید و بخواهید به صورت فرضی این نقاط را به هم متصل کنید، باید یک مثلث ایجاد شود. همانطور که می دانید علاوه بر آسانی در استفاده از این سه عنصر، شکل هندسی مثلث می تواند تاثیر زیادی در جذب انرژی مثبت داشته باشد. البته گاهی با توجه به نوع طراحی فضای آشپزخانه، اجرای این قانون امکان پذیر نیست! به عنوان مثال در آشپزخانه ای که به صورت تک دیواری طراحی شده است، این قانون قابل اجرا نیست. البته باز هم می توان سه عنصر اصلی را در بهترین حالت ممکن در این فضا نیز قرار داد.

در سایت دکور آفیس تابلو فنگشویی با طرح های زیبا مطابق فنگشویی سال 2023 موجود است. شما عزیزان می توانید برای جذب ثروت در محیط آشپزخانه از این تابلو ها و یا سایر لوازم فنگشویی موجود در سایت استفاده نمایید. 

جذب ثروت در آشپزخانه فنگشویی

 

3-     رنگ فنگشویی ثروت در آشپزخانه

رنگ ها در فنگ شویی ثروت در آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار هستند. شاید بتوان گفت که رنگ سبز، قهوه ای و به طور کلی رنگ های عنصر چوب بهترین انتخاب برای فنگشویی آشپزخانه هستند. همانطور که گفته شد عناصری مانند آب و آتش (سینک و اجاق گاز) در آشپزخانه وجود دارند. از این رو بهتر است با رنگ های مربوط به عنصر چوب این فضا را متعادل کرد. البته رنگ هایی مانند سفید نیز برای این فضا کاربرد زیادی دارند. پیشنهاد می شود که رنگ وسایل الکتریکی سفید انتخاب شود.

شاید تصور کنید که رنگ ها تاثیر زیادی در جذب انرژی ندارند. اما توجه به همین نکات می تواند منجر به طراحی یک آشپزخانه بر اساس اصول فنگشویی شود. از این رو توصیه می شود که نکات ذکر شده در این بخش را حتما در فضای مورد نظر خود اجر کنید. فنگشویی ثروت دارای مبحث بسیار پیچیده و طولانی است که ما در این مقاله تنها بخشی از نکات را به صورت مختصر ذکر کردیم.

4-     رفع انباشتگی آشپزخانه در فنگشویی

آشپزخانه نماد ثروت در خانه و سلامتی و شادی اعضای خانواده محسوب می شود. به همین دلیل همواره باید تمیز و مرتب باشد. از این رو با رفع انباشتگی باید در جهت فنگ شویی ثروت در آشپزخانه گام برداشت. در نتیجه موجب منافع و سلامتی ساکنان خانه شد. استفاده از مگنت های زیاد روی درب یخچال به هیچ عنوان توصیه نمی شود. البته در این راستا نباید از تصاویر اشخاص نیز روی درب یخچال استفاده شود. پاکیزگی یخچال بسیار اهمیت دارد و باید این در این فضا به صورت مستمر رفع انباشتگی انجام شود. می توان به منظور افزایش انرژی سلامتی و برکت، از یک سبد میوه تازه روی کانتر استفاده کرد و میز حتما گرد و بیضی انتخاب شود. برای جلوگیری از بی نظمی و شلوغی در این فضا باید تمامی کابینت ها دارای درب باشند.

 

برای اطلاع از فنگشویی ثروت در محل کار و مغازه میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید. 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()